مایکروسافت نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ را ۷ مرداد ماه منتشر می‌کند

ویراستار خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ 0 دیدگاه

مایکروسافت رسما اعلام کرد که علاقمندان می‌توانند نسخه‌ی جدید ویندوز این کمپانی یا همان ویندوز ۱۰ را از ۲۹ جولای یا ۷ مرداد ماه دانلود  کنند. ردموندی‌ها اعلام کرده‌اند که اولویت دانلود با افرادی است که برای بروزرسانی ویندوز ۷ یا ویندوز ۸.۱ خود ثبت نام کرده‌اند.

مایکروسافت اعلام کرده که از ۷ مرداد ماه سال جاری کاربران قادر خواهند بود تا این نسخه از سیستم‌عامل جدید مایکروسافت را دانلود کرده یا گجت‌های مبتنی بر این نسخه را از فروشگاه‌ها خریداری کنند. کاربران با کلیک روی لینک رزرو می‌توانند نام خود را به‌عنوان اولین دریافت‌کنندگان این لینک در نزد مایکروسافت ثبت کنند.

البته مایکروسافت در این تاریخ ویندوز ۱۰ برای موبایل را عرضه نخواهد کرد. ردموندی‌ها در پست خود به این موضوع اشاره کرده‌اند که در تاریخ مورد اشاره این نسخه از ویندوز فقط برای پی‌سی‌ها منتشر خواهد شد. همچنین این کمپانی اشاره‌ای به عرضه‌ی دو نسخه‌ی Home و Professional نکرده، اما می‌توان انتظار داشت که هر دو نسخه در ۷ مرداد ماه در اختیار کاربران قرار گیرد.

تری میرسون، قائم مقام مایکروسافت در بخش توسعه‌ی سیستم عامل‌ها اعلام کرده که این بروزرسانی‌ بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، بطوریکه ساز و کار انتشار این نسخه از ویندوز برای بروزرسانی نسخه‌های پیشین به مانند بروزرسانی‌های امنیتی خواهد بود. مایکروسافت بروزرسانی‌های امنیتی را تا پایان عمر گجت مورد نظر ارائه خواهد داد.

مایکروسافت به این موضوع اشاره کرده که پس ارائه‌ی ویندوز ۱۰ در ۲۹ جولای همچنان به انتشار بروزرسانی‌ها ادامه خواهد داد. می‌توان این موضوع را چنین تعبیر کرد که گام‌هایی نهایی برای توسعه‌ی کامل این سیستم‌عامل همچنان ادامه دارد.

در ویندوز ۱۰ چه قابلیت‌هایی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت

میرسون همچنین به قابلیت‌های نسخه‌ی جدید ویندوز نیز اشاره کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط میرسون، نسخه‌ی جدید ویندوز مایکروسافت از قابلیت‌هایی نظیر کورتانا، مرورگر جدید با نام اج، اپلیکیشن‌های ایکس باکس و سرویس ایکس باکس لایو برای پی‌سی، ویندوز هلو (Windows Hello)، سرویس لاگین با داده‌های بیومتریک، ویندوز کانتینیوم برای تبادل داده‌ها بین تبلت و پی‌سی و ویندوز استور اشاره کرد.

جو بلفیور با انتشار ویدیویی قرار گرفتن بازی‌های سطح بالا را در فروشگاه ویندوز نوید داده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط این فرد بازی‌های مورد اشاره از دایرکت‌ایکس ۱۲ پشتیبانی خواهند کرد. میرسون همچنین به اپلیکیشن‌هایی نظیر نقشه و تقویم، ایمیل، تصویر، موزیک و ویدیو اشاره کرد که بصورت مستقل عرضه خواهند شد، اما جزو هسته‌ی اصلی سیستم‌عامل ردموندی‌ها هستند.

کاربران ویندوز ۱۰ قادر خواهند بود تا نسخه‌های لمسی ورد، پاورپوینت، اکسل را که پیش از این توسط مایکروسافت رونمایی شده‌اند، دانلود کرده و استفاده کنند. میرسون همچنین به این نکته اشاره کرده که نرم‌افزار‌های آتلوک و وان‌نوت به‌همراه ویندوز ۱۰ بدون دریافت هزینه ی اضافی منتشر خواهد شد.

شاید از خود بپرسید که چگونه ممکن است مایکروسافت انتشار نسخه‌ی نهایی ویندوز خود را همراه با گجت‌های ویندوزی روانه‌ی بازار کند. احتمالا ردموندی‌ها یک ماه پیش از عرضه‌ی رسمی ویندوز ۱۰، آن را در اختیار کمپانی‌ها قرار خواهند داد.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که پنجره‌ای برای کاربران ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ باز خواهد شد که آنها قادر خواهند بود تا با انتخاب آن ویندوز خود را بروزرسانی کنند. با باز شدن پنجره‌ی پاپ آپ مایکروسافت سیستم کاربر را از نظر در اختیار داشتن منابع سخت‌افزاری مورد نیاز اسکن کرده و به کاربر اخطار خواهد داد. مایکروسافت به این نکته اشاره کرده که حجم نسخه‌ی جدید ویندوز بیش از ۳ گیگابایت است. البته باید به این موضوع توجه کرد که ردموندی‌ها هنوز اشاره‌ای به برنامه‌های خود در مورد بروزرسانی‌ نسخه‌های کپی و غیرقانونی ویندوز نکرده‌اند.

برگرفته از: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *